tisdag 26 november 2013

Höstmörkret är här och jag myser :)

Nu stundar tider av vackra melodier, tända ljus och ett hopp om frid.

Andakt är namnet som bäst beskriver adventstiden för mig, jag som har så svårt för mörker och kyla lever upp kring den här tiden. Nu får jag ta fram de vackra adventsstjärnorna och hänga upp dem i fönstren, ta in mossan och plantera tazetter. Plantera amaryllislökar och driva upp dem i full blom, i år har jag köpt många olika sorters vita amaryllis. Det ska bli så spännande att se dem slå ut sina vackra kronblad.

Samtidigt med allt det fina har den här tiden en baksida, en sida som inte är lika vacker, den består av stress och press. Stress över att hinna med så mycket som möjligt innan jul, en jul som ska vara perfekt i mina ögon och i andras ögon. Stress över att hinna med allt som ska göras på jobbet innan eleverna går på lov, betyg ska sättas och framförallt - elever ska peppas och pushas för att nå höjder som de aldrig trott att de kunde nå. Så mitt i all streass och press finns glädjeämnena som gör mötet med eleverna så varmt. Ett leende, en kram, en elev som viskar - du är min favoritlärare - en annan elev som säger - tack för att det finns sådana lärare som ni - som tror på mig, jag som har det så svårt att förstå. Det är de här orden och elevernas resultat, deras stolthet över sina prestationer som gör att jag faktiskt trivs rätt bra på mitt jobb trots allt  :)
Lägger upp lite bilder på mitt bord som jag har på Silvenska Villans Jul hantverk och slöjdmässa som pågår till den 22/12 öppet vardagar 10-18 och helger: lör 10.00 - 14.00, sön 13.00 - 17.00

 

 
Det var allt från mig ikväll
 
Simma lugnt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar